En fantastisk helg

Vilken otroligt underbar helg som nu börjar närma sig sitt slut. Den har varit så lång och vi har hunnit med så mycket. Det var en helg helt utan måsten som vi bara myst och njutit av varandras sällskap. Och ingenting blev ju sämre av att Valborg kom med sommaren.

Ja Valborg började ju alt med, och Emil ville så järna se brasan trotts att han var så trött så att klockorna höll på att stanna. Men är det Valborg så är det, och klart att pojken skulle få komma till brasan, dit kom han men såg den gjorde han inte. Men han sov gott i värmen från elden. Halvvägs ner så somndade den lille prinsen så gott i vagnen, försökte hålla honom vaken med en tablett ask, men inte ens det hjälpte. När tablett asken föll ur hans hand så förstod vi att han sov.....hårt! Men Gry var det mer go i, och hon rejsade runt och såg brasan. Och det var med stora ögon sittandes på pappas axlar som hon kollade på den flammande elden.

Fredag 1 maj kom och sommaren med den. Jag började med en vända i spåret innan frukost. Sen gick vi till lekparken där vi mötte upp Lenita och hennes killar, mannen hennes var på fiskeresa över helgen. Och det var så ljuvligt där ute i solen så ingen ville gå in, Nicke kilade ner till grillen och köpte pizza till barnen och sallad till oss och så åt vi lunch i lekparken. Sen var vi tvungna att ta oss hem för Gry var i akut behov av att sova och ingen vagna hade vi med oss då barnen cyklat.
Nicke nattade Gry och jag och Emil gick ut på balkongen och städade i ordning där. Medans Emil tog sig en tupplur i soffan så satt jag ute på balkongen i solen och läste lite bok.
Till middag blev det sen tacos ocvh jag och Nicke slog på stort och delade på en flaska vin. Det händer ju inte så värst ofta nu mera.

Lördag kom och planen var att åka till Bögsgård tillsammans med Lenita och hennes pojkar och precis kl 10.00 var vi där och Lenita kom strax efter. Vi gick och kollade på djuren och sen var det dags för fika. Barnen fick stoooora godispåsar som de var ganska nöjda med, fast jag "tvingade" dem att grunda med en pannkaka var innan de festade loss på godsakerna. Efter att vi fikat så promenerade vi till naturskolan och stannade där och lekte i skogsbrynet. Och där blommade både gullvivan och styvmorsviolen och liljekonvaljernas blad var redan stora.  Sen promenerade vi tillbaka till bögsgård och gick till fiket och åt lunch, det var en väldigt sen lunch och barnen var ganska trötta och ingen av dom var väl direkt ätsugna efter allt godis. Men vi fick i oss lite ätbart i allafall och stuvade sedan in barnen i bilen och där somnade de bums.

Medans barnen sov så passade jag på att inhandla ett par nya springskor. Och jag drabbades av svår beslutsångest när jag stod i affären med en svart puma sko på ena foten och en vit nike sko på den andra. Jag gick där fram och tillbaka och fram och tillbaka, och ett tag funderade jag seriöst på att köpa båda, men kom till sans och valde tillslut de vita. Och när jag kom tillsbaka ut till bilen så förstod jag att jag tagit lite tid på mig....de sov alla tre!

Tack och lov så bjöds det på lite mulet väder i dag så att vi kunde hålla oss innomhus och städa lite. Men jag tog först på mig mina nya skor och tog en vända i spåret, och man är ju ganska ensam där vid 7-tiden en söndagmorgon.
Men sen tog vi tag i städningen, och städat har vi gjort från golv till tak så här är så skinande rent och fint nu. Och under eftermiddagen så tog vi en sväng till Stinsen för att inhandla ett par nya springbyxor till Emil, ett par svarta adidas blev det och han var så nöjd med dom. Men blev lite besviken när det inte fanns någon puma t-shirt i hans storlek, ja han får växa till sig lite först.

Ja det har varit en helt underbar helg med massor av sol och mycket tid utomhus, och ändå har vi hunnit med att städa. jag röstar för fler långhelger åt folket. Tur det blir en till här innom snar framtid.

Kommentarer
Postat av: Språkintresserad syster

Tänk att ett ord som bettskena kan vara så likt det sydsamiska ordet för fjärt... Intressant, eller hur?

2009-05-03 @ 22:08:34
Postat av: En annan syster

Ha ha ha ! Det va ju superroligt!!!!!

2009-05-03 @ 22:53:52
Postat av: Katja

Hej gumman,

Javisst är det fruktansvärt! Vi får väl se om de kan lösa detta på ett tillfredställande sätt. Vi får prata mer om det när vi ses för här är det fullt upp. Internet har vi kvar av någon anledning, men det finns inte direkt tid till att skriva mer.

Puss så länge.

2009-05-03 @ 22:54:27
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0