Fram med sandalerna

Nu är det dags att stoppa undan skorna och leta fram sandalerna. Sommaren kom visst i dag och solen gassar och temperaturen stiger. Redan kl 5.30 var det +14 grader ute och nu när klockan passerat 18.00 och huset står i skugga så landar temperaturen på termonetern fortfarande på +22 grader. Love it!
Ja det är bara att släppa ut fötterna och viffta lite på tårna, putsa och måla lite så är de redo för en dag i sandaler.

Redan i går hade vi en helt fantastisk dag med mycket sol och sommar grader på termometern. Vi stack i väg tidigt och höll oss ute hela dagen som sig bör när solen skiner. Vi åkte först ut till Stora skuggan och kollade på djuren och sprang i från allt spring i benen på de stora härliga gräsmattorna. Det blev en fika picknick med kaffe till de vuxna och saft och kex till barnen, rejsa lite till och klättra lite i träd. Sen picknickade vi lunch och innan vi lämnade Stora skuggan så stannade vi till i Skafferiet och fyllde på glass depåerna. Jag provade Ben&Jerrys nya glass, mmmmmuns! Inget för den som är rent glass sugen för det är inte så mycket glass i den glassen, mest massa annat gott.

Medans barnen sov i bilen så åkte vi ut till Arlandas utkiksplats där vi tänkte kolla in lite flygplan som landar eller startar, men det var tyvärr totalt stilla på tredje banan så innan barnen han vakna och se vart vi var så åkte vi igen. Vi åkte till Steninge slott och kolla, för dit har vi aldrig åkt förut. Och det passade ju bra att åka dit då det ligger i Märsta. Och vilket vackert ställe. Där hade vi mellis picknick på bryggan, kännde på det iskalla vattnet, sprang i laburinten och bara njöt av det vackra vädret. Och innan vi åkte därifrån så stannade vi till på cafét och tog en läskeblask och drack den med sugrör direkt ur flaskan.

Det var en heldag helt i min smak det.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Klättrade du oxå i träd? ;)

2009-05-27 @ 06:22:35
URL: http://ekologiska.devote.se
Postat av: Nina

Näh det gjorde jag ju inte, men lite sugen blev man förståss, men jag insåg att jag inte är lika duktig på att klättra ner. Så jag samlade lite vuxenpoäng och stod nedanför och såg till att mina barn inte föll ner.

2009-05-27 @ 11:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0