Ljuvlig doft

En regnvåt skog luktar ljuvligt på morgonen när man är ute och går i ett stilla fint försommar regn. Det vet jag för det har jag provat på i dag, kl 07.00 närmere bestämt. Jag är så duktig *klappar mig själv på axeln*
Efter att vi ätit frukost så var det dags att dela ut ännu mera duktighets medaljer eftersom hela familjen hjälpter åt att städa. Jag och Emil började i hans rum och Gry blev så inspirerad av att se oss så hon gick in i sitt rum och började helt på eget bevåg, och när vi kom in dit så hade hon plockat upp allt som låg på golvet och jag behövde bara hjälpa henne att sortera in allt på rätt plats. Nicke gick efter och dammsög allteftersom det blev tom golvyta. Och innan förmiddagen gått över till lunch så var vårat hem skinande rent och vi all avar så nöjda med våran prestation.

Eftersom vi varit så duktiga så åkte vi till stooooora godis affären i Veddesta och köpte sjukt mycket godis och nu mår i alla fall jag illa. Det var ganska länge sedan jag åt godis överhuvud taget så det behövdes inte så många innan jag kände mig spyfärdig.

Ingen orkade laga mat i dag så det blev sushi till mig oc h Nicke och pizza till barnen. Och jag älskar att Nickes smaklökar antligen är nyfrälsta i sushi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0