Lördag

Tidigt, tidigt i morse så smet Nicke i väg för att golfa, vi andra sov vidare. När vi klev upp vid 7-tiden såg vi att regnet vräkte ner. Undra hur kul det är på golfbanan?

Efter frukost så drog vi på oss gummistövlarna och gick ner till affären för att inhandla lördags godis. Nu hade det slutat att regna och marken var full av spännande ryggradslösa djur att titta på. Jag föreslog att vi kunde ta hem dom och baka en daggmask-tårta men då tittade de på mig som om jag var galen och svarade att det var äckligt.
Och med en varsin godispåse i handen så var inte barnen så intressera de av att vara ute längra, de ville hem och mysa ner sig i soffan och kolla film och käka godis. Jag var inte sen på att haka på den idén! Klockan hade hunnit passera 11 inna vi kom hem igen och vi han inte mer än in så var även Nicke hemma.

Efter att vi alla sovit en stund så gick vi ut till lekparken, och nu var det mycket trevligare väder ute. Soligt om än väldigt blåsigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0