Nu har även jag blivit placerad!

Nu finns bemanningscenter verkligen inte mer, för jag som länge var ensam överlevande är nu också placerad. Och min placering blir på medicinkliniken med arbetsplats på avd 75 och samma gamla chef som vanligt, Tina. Ja det var väl så att ingen annan ville ha mig så hon fick helt enkelt behålla mig! Så mitt tillfälliga kontor är nu permanent, och det är väldigt lite som förändras från hur det är nu, typ ingenting. Mer än att även jag blir med bjuden på ev. skojigheter på avdelningen och blir mer delaktig i deras verksamhet. Men jag glömde fråga chefen hur det blir med min lön, jag får ta det snacket i morgon.

I går gjorde jag ett besök hos reumatologen, jag har nog aldrig varit med om ett läkar besök som tar så lång tid. Och kan klämde och kännde och konstaterade ganska fort att jag har överrörliga leder, fast det visste jag ju redan. Han hittade inget alarmerande i mina händer men tyckte då rakt inte att det var något att ignorera heller. Så v. 23 ska jag röntga händer, fötter och lungor ta blodprov och urinprov sen så ska jag tillbaka till doktorn 16 juni för vidare utredning. Och tills dess så ska jag äta mediciner mot ledvärk och se om det blir bättre.

Det hade ju varit ganska bekvämt om röntgen och alla prover togs på Danderyds sjukhus eftersom jag jobbar där. Men nej då dit kunde han inte remmitera mig för det finns inget avtal där emellan. Så jag fick välja på att bli remiterad till Löwenströmska i Upplandsväsby eller att åka in till stan. Ja då det är smidigast att ta sig in till stan så fick det bli där, men det innebär ju minst en halv dag ledigt från jobbet igen när det hade kunnat gå att lösa så smidigt. Känns ju inte som om SLL har patienten i fokus i alla fall. Fast å andra sidan så kan man ju passa på att få sig en lyxlunch på stan då när man ändå är där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0