Som ett vrak

Jag blev brutalt påminnd i morse om varför jag så sällan dricker större mängder alkohol numera. Jag har mått som ett ras och sett ut som ett vrak hela dagen och inte förrän nu vid 16-tiden orkar jag hålla mig upprätt. Och jag är så tacksam över att Nicke är en så fantastisk man och låter mig vara i fred och våndas i min bakfylla och inte retas allt för mycket.

Det var en fantsatiskt trevlig eftermiddag och kväll i går. Åkte in till stan vid 14-tiden och mötte upp Katja och Cissi, vi strosade runt litei affärerna i city och var bla in i en affär som säljer festklänningar så nu vet jag vart jag ska gå i fall att jag behöver en plan B tills vi gifter oss. Hittade en så fin klänning som det bara stod NINA på i stora bokstäver.

Vi bytte stadsdel och drog oss mot söder och satte oss på Shamrocks uteservering och drack öl i solen. Shamrock är ju faktiskt ölhaket som jag och Nicke åt våran förlovningsmiddag på en gång i tiden. Ja där hamnade vi när vi hade tänkt äta flott, men det var ju måndag och semestertid och ALLT var stängt.
Jenny anslöt till oss när vi satt där och vid 19-tiden gick vi till Greken på hörnet där även Solan anslöt. Tyvärr hade Sofie fått förhinder och kunde inte komma, jätte synd.

Maten var så otroligt god att jag höll på att äte ihjäl mig. Tyvärr så blev det inte helt rätt med vinet, Katja och jag delade en flaska rött och ville ha något som både passade till min grillade svärdfisk och hennes lamm och vi bad servitrisen om hjälp, men hur det nu än var så gick det inte riktigt ihop med varken fisken eller lammet. Lite tråkigt men allt annat var så perfekt så vi gjorde inget större väsen av det.

När vi ätit oss proppmätta så gick vi tillbaka till Shamrock för de visade ju melodifestivalen där. Så med melodifestivalen i bakgrunden och en och annan öl i handen så uppdaterade vi varandra om allt som hänt sedan sist. Ganska många öl blev det och vad jag i dag inte kan begripa är varför jag och Katja beställer in en varsin gin och tonic kl 00.40!!!!!!!!!! Inte det mest begåvade vi gjort. Vi ett stängde de och ett svagt ögonblick tänkte vi gå vidare men kom till sans vid Medborgarplatsen där jag och Katja hoppade in i en taxi och åkte hemåt. Jag åkte med i hennes taxi till Danderyd där jag hade tänkt att hoppa på bussen, men då det var 45 min kvar tills den skulle gå så tog jag en annan taxi och åkte hem.

Och jag är INTE avis på Katja som skulle till Ikea idag. Undra om hon mått lika risigt som jag????
Men en riktigt trevlig kväll hade vi och jag hoppas verkligen inte att det ska ta så lång tid innan vi gör om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0