Åter på banan

Nu har hela familjen så gott som tillfrisknat, barnen är tillbaka på förskolan och jag och Nicke är åter på våra jobb. Fast skulle jag säga att jag mår bra så skulle jag faktiskt ljuga, för jag mår inge vidare än. Och ett par dagars återhämtning hade inte varit så dumt. Nicke och barnen återvände till livet i måndags och jag trodde någonstans att även jag skulle orka gå till jobbet då. Men när jag såg mig själv i spegeln så såg jag ut som skit och när jag kände efter lite så kände jag mig som ett vrak från topp till tå. Så jag skickade iväg familjen och sen bäddade jag ner mig och sov hela dagen, det behövdes. Och när jag skulle hämta barnen så höll jag på att bryta ihop, jag blev helt slut av den lilla promenaden och när jag väl satt där och försökte klä på mina raringar så dröp det svett om mig och det känndes som om jag skulle rasa ihop på plats. Men jag tog mig hem och fick rätt barn med mig. Sen sov jag hela natten och när jag vaknade i går morse så känndes det ju lite tveksamt att gå till jobbet. Men jag gjorde det i alla fall och det var tungt och jag var helt slut bara av att ta mig dit. Och jag är så tacksam över att jag har ett stilla sittande jobb. Hade givetvis massor att göra så det var bara att bita ihop och jobba på. Timmarna gick och arbetsdagen började gå mot sitt slut och det var dags att gå hem. Och tänk, jag överlevde. Och på vägen hem så fick jag lite tid att känna efter hur jag mår och konstaterade att det var i alla fall bättre än 24 timmar tidigare. Så snart är väl även jag helt återställd. Men den där grisen tar musten ur en och även om det inte är så jobbigt när man är som värst sjuk, så tar det tid innan man återhämtat sina krafter och är på topp igen.

Och för er som inte drabbats av svininfluensan än så har Nicke ett litet tips hur man undviker att bli sjuk.
Kasta ut suggan där hemma och byt ut den mot ett lammkött!!!
Jo jo det är ju tur han har en så fantastisk sugga att han valde att bli sjuk i stället. Nöff-Nöff


Kommentarer
Postat av: Lenis

hehe skönt att se att ni har humorn i behåll i alla fall. Jag har ju lite tur som redan har lammkött hemma... nice :)

2009-11-18 @ 17:39:58
URL: http://bisonoxe.blogspot.com/
Postat av: JESSICA

Bra blogg :)

2009-11-18 @ 18:35:35
URL: http://baabybonita.blogg.se/
Postat av: Nina-Pina

Du har tur du Lena.

2009-11-18 @ 19:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0