Flytthjälp

I dag har jag lånat ut Nicke till Lingemarks som flytthjälp. För just idag tänker de lämna Edsberg, Sollentuna till förmån för Angarn, Vallentuna. Det är väl för väl att det inte är så långt och jag gissar på att det kommer bli många besök dit ut.

Jag trodde att vi skulle ligga sjuka hela bunten denna helg eftersom så gott som alla runtomkring oss är sjuka. Men peppar peppar än så länge har vi klarat oss. Men det är väl bara en tidsfråga innan vi också ligger.

Jag har hafte en väldigt hör belastning på jobbet tack vare alla baciller och virus som cirkulerar just nu. Dels har jag haft fullt upp med att bemanna alla sjukluckor runt om på huset. Och utöver det så har jag hjälpt till lite på Clinicum med att registrera alla som kommer och vaccinerar sig mot svininfluensan. Och det är ju en och annan, och det fullkomligt exploderade när Danderyds sjukhus valde att erbjuda anhöriga till personalen dos 1 av vaccinet i stället för att vaccinera personalen med dos 2. Så medans sjuksköterskorna sticker patienterna på löpande band så har jag hjälpt dem med att journalföra alla hälsodeklarationer. Så det har ramlat in en och annan extra timme på mitt flexsaldo.

Så i dagnjuter jag bara av lugnet och av att göra ingenting. Och med tanke på att jag skulle göra ingenting så har jag fått gräsligt mycket gjort. Innan frukost hade jag redan städat köket som ingen orkade ta tag i igår kväll. Sen var det gott med en kopp kaffe och frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0