Hoppfullt!

Gry är feberfri nu på morgonen och pigg som en läkra och berättar för mig att hon är frisk nu. Ja det låter ju bra, hoppas att det håller i sig. Emil är endast lite varm om pannan och jag har inte brytt mig om att ta tempen på han, men han är inte pigg som en lärka än utan fortfarande lite blank om ögonen och hängig. Hostan och snoret lär det dras med ett bra tag misstänker jag, men blåsorna i mun och hals värkar ha läkt för de tycker att mat och dryck smakar som vanligt. Även om apriten inte är på topp! Emil åt 9 skivor peperoni korv till frukost, och Gry petade i sig lite fil med banan och russin. Och en choklad bit gick de med på att tugga i sig här under förmiddagen och vindruvor till det.

Nicke är inte helt 100 än men ser faktiskt lite piggare ut, men tycker att horisontalläge fortfarande är att föredra. Men han har i alla fall förflyttat sig ut i soffan idag.

Hur mår jag då? Helt piggelin är jag faktiskt inte men jag är i alla fall feberfri. Jag har ont i halsen, snor i min näsa och hostar lite. Man kan ju alltid hoppas på att det stannar där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0