Hälsoundersökning del 2

Eftersom jag inte får genomgå en hälsoundersökning via min arbetsgivare så vände jag mig till vårdcentralen och frågade om de kunde utföra det. Nej, fick jag till svar, de tar bara emot "sjuka" patienter. Jaha, då var det visst de privata alternativen jag fick vända mig till. Och letade genast reda på Sollentunahälsans telefonnummer för att boka en tid. Men jag höll på att få hjärtstopp bums då jag frågade vad det skulle kosta. 3000 kr tar de för att göra en hälsoundersökning på privatperson. Ehhhh jag återkommer sa jag och la på luren. Ringde till Sophiahemmet för att kolla deras pris och får till svar 3005 kr men de har intagningstopp och tar ej emot nya patienter. Ja det var ju tur för det vill jag INTE betala. Så jävla viktigt är det inte. Och hur många Ipren får jag inte för de pengarna? Jag tänker mig frisk och därmed är jag frisk.
Ja det är märkligt att man ska behöva bli sjuk innan man får hjälp, vore det inte bättre att jobba preventivt och förebygga sjukdom s.k friskvård.

Och jag kan inte låta bli att förundras över min arbetsgivare landstinget som INTE erbjuder sina anställda hälsoundersökning. Är det fler arbetsgivare som gör så? Order landstings-slav har genast fått en ny innebörd för mig.

Kommentarer
Postat av: Katja

2009-10-11 @ 17:37:35
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Katja

Oj, jag ska ju skriva nåt oxå är det tänkt :-)



Jo, visst är det helt vansinnigt hela den här landstingsgrejen. Ibland undrar man vilka inkompetenta idioter som ( inte ) tänkt till...



Och detta med Gry kommer gå så bra. Hon har ju världens sötaste storebror ( eller ja, näst sötaste ) som ser efter.

Andas djupt bara så ska du se att lilla mamsen klarar detta oxå. Puss

2009-10-11 @ 17:39:45
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0