Hälsoundersökning

Eftersom jag faktiskt inte är 25 längre, även om jag allt som oftast tror det, så tycker jag att det ligger i tiden att göra en hälsoundersökning, och kolla i genom kroppen från topp till tå. Allra hellst då jag går med ständig huvudvärk och blodtrycket som alltid legat väl lågt även när jag varit gravid, börjar smyga sig upp och ligga och nosa på gränsvärden. Och man har ju lite krämpor här och var även om jag är fenomenal på att ignorera det. Men tanke på att Nicke får gå på hälsoundersökning varje år genom jobbet så tog jag det nästan för givet att vi som jobbar åt landstinget skulle ha någon slags förmån med hälsoundersökningar. Men så fel jag hade, det är nämnligen endast natt personalen som har såna förmåner. Vill jag som jobbar endast dagtid, och för all del alla de som jaobbar skift göra en hälsoundersökning så måste jag göra det privat och bekosta det själv. Är inte det ganska märkligt. Jag jobbar på ett sjukhus där det kryllar av doktorer, men ingen kan undersöka personalen. För det står så i avtalet!!!!!! Och de som trotts allt får en undersökning bekostad kan inte bli undersökta här på huset utan måste åka in till stan till en privat klinik som landstinget har tecknat avtal med om företagshälsovård. Jag tycker det är väldigt märkligt i alla fall. Och kan inget annat än boka en tid någon annanstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0