Helgen gick fort

Så var det måndag igen och jag sitter här och undrar vad det var som hände, det var ju fredag nyss......

Det har varit lite sjukt och emligt på alla fronter där hemma men trotts det har vi fått en hel del gjort. Det har varit klädbytar dag och jag har fått sälja bort en heldel som vi inte har användning för och ett och annat fynd gjorde jag med.

Och sen har det möblerats om i Grys rum och i hallen. Gry har ju ett så litet rum så vi tog och slet ut garderoben därfrån och vips så hade vi frigjort en heldel golvyta och leka på. Frågan nu var ju vart vi skulle ställa en garderob i våran pyttelilla lägenhet där alla utrymmerna redan är upptagna. Hallen var det enda vi kom på så det var bara för Nicke att montera ner hatthyllan och ställa dit en garderob i stället. Mellan de väggfasta garderoberna och den nyinsatta så blev det lite vägg/golv yta över på ca 50 cm. Där skulle det vara trevligt med en liten hatthylla och några krokar. Så Nicke åkte till IKEA och shopa lite.

Men på väg dit är det en annan bil som kör rakt in i baken på han när han står still! Och tjejen som sitter i bilen ser helt förskräckt ut och säger till Nicke att hon vet inte vad som hände, bilen bara körde iväg av sig själv!!!! Till saken hör att det var i uppförsbacke detta hände. Det var andra gången på kort tid som Nicke blir påkörd, och båda gångerna har det varit av kvinnliga förare. Så gissa om han tycker att tjejer ska ha körkort!?! Så tjatet om mitt körkort lär väl lugna sig ett tag nu.
Ja ja han kom hem tillslut med en perfekt hylla från IKEA som han satte upp.

Och i går var vi och uppvaktade min kära far som fyllde år i lördags och har kommit upp i den blygsamma ålder av 78 år. Ett stort grattis till honom. Och min kära mor hade lyckats med att göra en väldigt delikat köttgryta som jag åt av med frisk aptit. Sen var det givetvis tårta och kakor och godis i mängder, och huxflux så var klockan 16.30 och det var dags att tänka på hemfärd.

Emil tyckte att vi kunde äta middag på McDonalds och vi gick halva vägen var, vi hämtade maten och åt den hemma hos Maarit. Och när vi väl kom hem så hade klockan passerat natti natti för länge sedan. Så det var bara för Emil och Gry att ta en sväng om med tandborsten och hoppa i pyamasen och sedan krypa ner i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0