Hur dum får man vara?

Hur dum får man egentligen vara? Själv är jag så korkad att jag flyter och det känns ganska OK för mig!

I går ställde man ju som bekant om klockan, och det lyckades jag med utan några större incidenter, om man inte räknar med att jag ringet till Maarit, vad jag trodde var, kl 08.00 för att väcka henne eftersom hon skulle jobba i nya butiken i Sollentunacentrum. Och snäll som jag är ville jag ju inte att hon skulle komma försent första dagen hon var där. Hon grymtede lite och frågade vad klockan var, och glatt svarade jag 8. Har du ställt om klockan kommer det snabt en mot fråga. Nej svarar jag lika glatt. Vad är klockan då morrar Maarit. Inte en aning svarar jag, vilket håll ska jag flytta klockan åt frågar jag. Ja ja så där höll det på och vi kom fram till att det var alldeles för tidigt för henne att kliva upp och hon fick sova en stund till.

Dagen flöt i övrigt på bra utan några allvarliga katastrofer. Fick en hel del gjort där hemma eftersom det blev en extre timme som man kunde ägna sig åt att städa. Och på eftermiddagen kom grabbarna Lingemark och hälsade på och hade med sig sin mamma så jag fick lite fika sällskap.

Kvällen kom och det var dags att natta barnen, och vis av erfarenhet så gjorde jag även mig själv klar för natten. För jag hade mina aningar om att även jag skulle tuppa av. Och det gjorde jag ju förståss, men vaknade till när Nicke kom hem. Gick upp en stund för att puss på honom och sen fortsatte jag att sova.

Morgonen kom och klockan ringde. Kändes som en typisk måndag morgon och hellst ville jag bara dra täcket över huvudet och kura ihop mig brevid Gry som låg och snusa så sött. Masade mig in i duschen och började göra mig klar för dagen. I vanlig ordning gick jag och väckte Nicke och sen började jag försiktigt att få liv i barnen. De sov som stockar så jag tänkte att jag går och slår på tvn så de får vakna till ljudet av Drömmarnas trädgård, det brukar funka. Slår på tvn och något stämmer inte. Det är ingen sändning och jag möts av texten Här sänder Barnkanalen 5.30-19.00 bla bla bla. HELVETE! Nu inser jag att jag INTE ställt om min mobil som jag använder som väckar klocka!!!!!!!! Stänger av tvn, skjutet tyst igen dörren till ungarna som tack och lov inte vaknat, går in till Nicke och talar om att det INTE är morgon och erkänner mitt misstag att jag glömt ställa om väckarklckan och han ser först ut som om han ska bli arg, men ångrar sig i samma ögonblickoch brister ut i skratt. För han inser att jag har ju varit uppe ännu längre. Så med facit i handen inser jag att jag klev upp 04.30 i dag. Känns fint! Nog för att jag är morgon pigg med det här är ju löjligt.

Så korkad är jag! Hur korkad är du?

Kommentarer
Postat av: Utlandsmamman

Hahaha, ja att man missar det en gång, men två gånger.

Själv är jag ju mörkhårig nuförtiden så inga fadäser här inte ;-)

Puss

2009-10-26 @ 17:28:00
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Maarit

Ja själv e jag så korkad att jag faktist svarar i telefon kl 7 på en söndagmorgon....

2009-10-26 @ 21:58:35
Postat av: Lenis

Ja som sagt, är man blondin så... :)

2009-10-26 @ 22:23:10
URL: http://bisonoxe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0