Inte helt kry

Man vet att jag inte är helt kry när jag inte dricker ur vinet som serveras! Skulle dela en flaska med en kollega i går och det var nog inte mer än ett glas jag drack ur den. Och det som fylldes på stod kvar i glaset när jag bröt upp bland de första i går. Min chef var övertygad om att jag måste vara sjuk. Och ja jag hade en vidrig huvudvärk hela dagen som inte gick över med varken kaffe, tabletter, vatten eller vin. Och då är man inte på topp när man ska lösa mordmysterium. Det hade kunnat vara så mycket roligare. Nu var det väldigt roligt i alla fall, jag fick en ganska kul roll. Greve Filip med ett efternamn som jag inte minns, gräsligt rik och har byggt upp sin förmögenhet genom att sälja tvivelaktigt djurfoder. Och har en mörk hemlighet, han är sen länge tillbaka missbrukare av kokain och går genom eld och vatten för att få sig en lina. Men det får givetvis inte hans fru veta. Jag stal allt som kom i min väg för att finansiera mitt missbruk, jag stal pengar och jag stal hästar som jag sålde för att få pengar. Och vem som var mördaren var näst intill omöjligt att klura ut, men det var ju inte heller meningen att det skulle vara lätt. Riktigt roligt var det, men det hade ju varit ännu roligare om man mått bra.

Och i dag är det till att jobba hemmifrån. Emil har fortfande lite feber men verkar pigg och glag, Gry är som vanligt som en durecellkanin och själv har jag bultande huvudvärk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0