Julskinka

I helgen så griljerades årets första julskinka och åts med frisk aptit. Så underbart gott.
Läste dessutom på facebook att min kusin dammat av en glöggflaska i helgen, så det är nog något genfel det där.
Skillanden på min kusin och mig är att hon älskar julen och allt som hör där till. Det kan man ju knappast beskylla mig för, men jag är svag för maten och då allra hellst skinkan. Men jag ska väll erkänna, trotts att det tar emot, att jag gillar julen mer och mer. Ja det får man väl tacka barnen för.

Kommentarer
Postat av: Katja

Vi drack oxå glögg i helgen haha. Äkta blossa vara :-)

Dock åt vi kräftor till. Ja, vi blandar traditionerna lite här i huset, men det var lika gott ändå.

Kräftor går dock inte upp emot julen och allt vad det innebär. För precis som din kusin älskar jag julen, och med barnen ser jag fram emot det ännu mer. Vår första "riktiga" jul som familj :-)

Pöss

2009-10-12 @ 10:09:55
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0