Koll på läget

Allt flöt på så fint och morgonen var helt stressfri. Ställde klockan 30 minuter tidigare än vad jag brukar gå upp så den ringde 05.00. Givetvis vaknade Emil som kommit in till mig på natten när jag klev upp. Men jag bäddade ner honom i soffan och satte på tvn och ställde mig duschen. Emil var ganska trött så han sa inget när det inte ens börjat någon barn-tv och nöjde sig med att kolla på tv-shop till kl 5.30. Gry kom uppsmygande när jag kom ut ur badrummet och ville också ha mjukstart i soffan. Hon har sovit så gott hela natten och vaknade bara till en gång vid 01.30 och var lite lessen efter att drömt något otäckt. Men det räckte med att jag strök henne i håret en stund och så somnade hon om och jag kunde fortsätta sova i min säng.
Så medans Emil och Gry låg i soffan och kollade på drömmarnas trädgård så satt jag i lugn och ro och åt frukost, och i god tid kom vi iväg hemmifrån och tog en promenad till förskolan. Allt gick så smidigt att jag han med en buss tidigare än vad jag brukar ta och var på jobbet riktigt tidigt. Så jag hoppas att myspys mornarna håller i sig resten av veckan.

I går kväll efter att vi ätit middag så tog vi oss en kvällspromenad till kvarterslokalen för att bokad den till Emils barnkalas som han vill ha när han fyller 5 år. Och mina änglar ville ju inte gå in sen för det var ju riktigt spännande att vara ute i mörkret, så vi tog en promenad. Och sen somnade de båda så gott efter att fått lite fika i soffan och inte långt efter att de somnat så stupade även jag i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0