Regn.....

Vill inte gå ut i det där grå blöta vädret. Och jag har heller ingen lust att sitta kvar på jobbet. Traska i regnet med en ull jacka och hämta barn på dagis har jag verkligen ingen lust med. Hur tar jag mig härifrån och får hem barnen utan att behöva vistas utomhus? Jo jag ringer ju förståss min förtjusande make och ber honom hämta mig. Fix färdigt och han är snart här.

Och eftersom det är fredag så står det tacos på middagsmenyn efter barnens önskemål. Och känner jag mina änglar rätt så står det mog McDonalds på lunch menyn i morgon. Fast det är helt ok för mig för just nu är det böcker i Happy Meal och från och med i morgon är en av böckerna Astrid Lindgrens Skymmnings landet. Snacka om att vara mamma med koll!
Nuggets verkar vara ett bra substitut för lördagsgodis. För det har vi nämnligen slutat med, för lördagarna var helt katastrofala och från att de vaknade så var allt fokus på att när ska vi handla och äta godis, och Emil framför allt blir som förbytt av att äta socker-godis som han själv kallar det. Vet inte om det är sockret eller färgämnen men något är det som gör honom helt galen och aggresiv. Så en lördag bestämde vi bara att nu slutar vi med det och barnen accepterade det. Och om vi någon gång blir sugna på något gott kan man köpa sig en chokladbit eller så vilken dag som hellst i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0