Rock´n´roll biografier

Jag kan visst inte få nog av dem. Allt började med The Dirt, boken om Mötley Crue som fängslade mig fullständigt. När jag var yngre var jag ett stort fan av Mötley men under åren har de hamnat längre och längre bort i mitt medvetande för att ge plats åt annan musik. Och nu vips så så väller all deras musik upp innom mig och jag kan bara inte förstå varför jag inte lyssnat på dom på så länge. Ja så länge sedan är det att de finns inte ens i min cd-samling, de finns bara på lp!!! och någon skivspelare finns det inte längre i detta hus. Så tack och lov för Spottify.
Efter att ha läst The Dirt så slukade jag givetvis The Heroine diary, spillror ur ett rockstjärneliv. Boken om Nikki Sixx, grunderen till Mötley Crue skriven av Nikki Sixx och Ian Gittins. En bok om en man som är ett unikum. Man ömsom förundras och förfäras och det är en gåta hur han överlevt sig själv. Och givrtvis bjuder den på en del goda skratt, för karln är ju givetvis skvatt galen. En mycket läsvärd bok om man frågar mig. Fast å andra sidan så måste man nog vara lite skruvad själv för att gilla den kategorier av böcker.
Och när den boken tog slut så kännde jag att jag ville ha mera så i dag har det inhandlats två nya böcker. Slash skriven av Slash och Anthony Bozza. Boken om den mytomspunna gitarristen i Guns´n Roses. Och så White line fever skriven av Lemmy Kilmister legendaren från Motörhead. Så myckert god läsning har jag framför mig. Och är jag inte mätt på rock biografier efter det så har ju även Marilyn Manson givit ut en biografi, trotts att jag aldrig varit något stort Marilyn fan så kan det ju vara underhållande läsning för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0