Sen ankomst

Med facit i hand så inser jag nu att man inte ska börja förbereda dagens middag på morgonen innan man ska till jobbet, för då kommer man aldrig i väg i tid. Det var precis det som hände mig i morse, jag skulle bara...... Nu gör det inte så mycket att jag kommer försent eftersom jag har flex till kl 10.00, så att säga att jag kom försent är ju helt fel, jag kom lite senare än jag brukar blir med korrekt.

Jag skulle bara lägga köttet vi ska äta till middag i marinad. Det går ju fort! Ja det kunde det ju göra under andra omständigheter. Färdig marinad existerar inte i våra skåp, utan det gör jag själv. Det går ju fort!!!! Blandade i hop en marinad på fint hackad rödlök, 4 vitlöksklyftor, soya, olivolja, svartpeppar och chili. Men sen när jag öppnar förpackningen på köttet ser jag att det inte är puttsat utan fullt av hinnor, fett och en och annan sena. Ja det måste ju bort så det vara bara fram med stora kniven och börja puttsa. Ja det var ju fort gjort! Sen ska jag bara lägga allt i en påse och låte det ligga där och gotta till sig i kylen under dagen. MEN det fanns ingen påse!!!!! Någon har tagit det sista påsen och bara lagt tillbaka en tom kartong i lådag. Grrrrr, sneglar på klockan och inser att jag nu är sen. Men jag måste snabbt komma på en plan B. Vart ska jag marinera köttet nu då. Biten är för stor för att jag ska ha en lämplig burk. Jag får ta formen som jag ska tillaga köttet på helt enkelt, ännu ett moment mindre i kväll. Smörjer formen med smör och lägger dit köttbiten och slår på marinaden, lägger på plastfilm som lock och parkerar allt i kylen. Så där ja, det var ju fort gjort, nu är det bara att tvätta händerna och åka och jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0