Vaccin

Nästa vecka på börjas vaccineringen av personalen på Danderyds sjukhus och jag svajar fortfarande fram och tillbaka om vaccinets vara eller icke vara. Det finns inger självklart ja eller nej för mig i den frågan och valet att vaccineras eller inte vaccineras blir jätte svårt. Vad är rätt och vad är fel? Just nu lutar det mest åt att jag inte kommer att vaccinera mig och mina barn. Själva influensan är ju i de allra flesta fall väldigt lindrig, men ska man av solidariska skäl låta vaccinera sig och på så vis undvika att smitta andra?

Hur gör ni andra, ska ni vaccinera er eller låta bli? Och hur tänker ni i hela vaccinations frågan?

Kommentarer
Postat av: Katja

Visst är det mysigt med mysmorgnar.

Leo har börjat dricka sin välling själv nu så han sitter i babysittern och Gabriel i sin "fåtölj" med varsin flaska och myser till drömmarnas trädgård och sen tweenies. Därefter börjar vår dag. Underbart för mig som behöver två kaffe innan ögonlocken stannar uppe.



Angående vaccination kommer vi göra så att vi vaccinerar oss, men inte barnen. Enda anledningen till att vi gör det, är för att vi ska orka ta hand om ungarna. Fatta om båda däckar i influensa och så har man två livliga barn att ta hand om.

Men barnen ger vi alltså inte, och jag hade nog inte gjort det under 5år. Tror jag, det är ju rent hypotetiskt så svårt att veta.



Puss

2009-10-21 @ 21:39:26
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Nina-Pina

Det största anledningen till att jag inte vill vaccinera mig är ju att jag är stickrädd. En ganska ynklig anledning, men har jag lyckats slingra mig från alla vaccin när jag reser så kanske jag lyckas med detta också. =) Vaccinet ger ju bara ett kortvarigt skydd medans blir man sjuk har man ett livslångt skydd för denna influensa som i de flesta fall inte är värre än en förkylning. Ja det är svårt att hitte ett rätt eller fel och jag kommer väl hålla på så är tills det är försent att vaccinera sig,hehe som vanligt. Jag går från ett solklartja till att bli mer tveksam för att sen hålla på att vela tills det är försent. Ja det är jag i ett nötskal när det gäller injektioner.

2009-10-22 @ 08:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0