Åter i verkligheten

Det var lite motigt i morse när klockan ringde 05.30 och hellst hade jag bara vänt mig om och sovit vidare. Emil knorrade lite när jag väckte honom och sa:
-Men mamma, det är ju mitt i natten. Se själv, det är alldeles mörkt ute.
Och Gry satt och gnuggade ögonen bra länge. Men när de insåg att det var måndag och dagisdag så tinade de fort och såg fram mot att få träffa alla sina kompisar igen. Det är ju faktiskt 3½ vecka sedan de var där sist. Och själv tyckte jag att det var riktigt najs att få komma tillbaka till jobbet. För hur det än är så gillar jag att gå till jobbet och göra nytta och träffa folk.

Hade endel att ta tag i när jag loggade in på min dator. Och det är enhel del pyssel med att byta namn. Och just nu är jag mer övertygad än någonsin om att vi skulle tagit mitt. Nicke Niininen hade ju varit klockrent. Eller vad säger ni? Ja pappret från skatteverket kom jag i alla fall ihåg att ta med och lämna till lönekontoret (värre var det med ett visst minneskort som jag ochså skulle skickat) och sen rullade det på ganska fort. Vips så var det Nina Sydlén i alla system och i morgon måste jag i väg till säkerhetsavdelningen för att fotograferas till mitt jobb leg. Måste även ta mig till banken för att fixa ett leg. också. Visserligen kan jag använda det jag har på jobbet, men om jag skulle sluta en dag så måste jag ju lämna tillbaka det, så det är lika bra att ha ett privat också. Men det där med att gå till banken är ju inte plätt lätt. Var finna det ett bankkontor???? Och när man väl hittar ett så har de inte öppet på sånna tider som en annan kan gå eftersom jag då är på jobbet. Ja det är mycket med det jordiska. Jag röstar för NICKE NIININEN!!!!!!!!! Fast det är väl försent.......

Och i morgon ska jag i väg till Vallentuna och Evis för att snygga till naglarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0