Bokcirkeln

Igår var det åter igen dags för oss systrar att ses över en middag och diskutera en bok som vi läst. Vi var på restaurang Rodizio som ligger på Upplandsgatan. Och trotts att restaurangen var mer eller mindre sågad i Allt om Stockholm, så bestämde vi oss för att prova. Och idag är jag glad för att vi gjorde det. För restaurangen levde verkligen inte upp till de katastrofala ressentionerna som folk lämnat. Vi fick alldeles utmärkt service och maten var jätte god. Koceptet var jätte bra, man hämtade sallad och andra tillbehör i en buffé, där fanns även en jätte god fiskgryta. Och sen kom de och serverade nygrillat kött. Först kom det en alldeles fantastisk choritzo, sen var det dags för kalv, biff, fläskkarré och slutligen kyckling med mozzarella som var inlindad i bacon. När man gått igenom alla köttsorter så fick man backa på det man ville, vi tog en omgång till av kalven men sen var det stopp och magarna proppfulla. Och till det delade vi på två flaskor rött vin från Argentina och innan grundade vi med en varsin carperinha.

Och boken, Lycka är en sällsam fågel, var det bara jag som läst klart. Kanske säger endel om den. Ingen av oss tyckte att den var så värst bra och jag tror vi kom fram till att det totalt får två stycken Niininen. Bitvis var den helt fantastisk och det var delarna om Kate där hon berättar sin historia. Det var fängslande medryckande och man ville inte lägga boken i från sig, utan man ville vara Kate. Men resten av boken var faktiskt inge vidare.

Och tillnästa gång ska vi läsa Marilyn Manson-Den långa vägen ut ur helvetet skriven av just Marilyn Manson. Det ska bli mycket intresant läsning tycker jag. Och boken kommer om 4-5 dagar till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0