Slö och slappar dag

Det blev en riktigt slö och soft lördag förmiddag som visserligen började 05.00, men det är ju inget ovanligt. Smög upp med Emil och bäddade ner oss i soffan så att Nicke och Gry fick sova vidare. Vid 6-tiden kom Gry upp tassande och så låg vi där i en enda stor hög tills det var dags för frukost vid 8-tiden. Gjorde lite nytta i form av att vika tvätt och slänga in lite vinterkläder i maskinen som sen ska stuvas undan. Och sen gick jag ocl la mig i sängen igen och låg där och läste till 13.00 då det var dags för lunch. För i kväll är det dags för bokcirkel och jag sla tillsammans med mina systrar vända ut och in på Lycka är en sällsam fågel av Anna Gavalda. Hur många Niininen denna bok får berättar jag i morgon.

Så ny börjar det vara dags att rycka upp sig och komma i ordning. Några små delikata problem har jag framför mig dock. Vi ska ut på restaurang och äta och på mitt konto finns det 200 kr!!!! Hmmm det löste jag lite nedrigt genom att tömma sommarens glasskonto. Skäms lite, men jag loooovar att betala tillbaka vart öre. Restaurangen Rodizio som vi bokat bord på läste jag just de allra sämsta kritik om i Allt om Stockholm. Total sågad och helt värdelös tydligen. Det blir man ju inte så sugen på. Frågan är ska man chansa och hoppas på att det är bra just i kväll. Eller ska man avboka och snabbt hitta något annat? Ja jag överlämnar det beslutet till mina systrar som levt lite längre än jag och på så vis vet liiiite mer än vad jag gör.

Kommentarer
Postat av: Lenis

Så det är så det går till när barnens glasskonto tar slut redan innan sommaren har börjat... hehe

2010-04-11 @ 17:14:04
URL: http://bisonoxe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0