Vår

Gatorna sopas och naturen exploderar av liv. Underbart med våren och alla blommor som kommer och den intensiva gröna färg som tränger fram i gräsmattorna. Idag har jag sett krokusar, tussilago, blåsippor, skilla och massa annat. En myrstack med full aktivitet har jag också sett, och fåglarna kvittrar allt vad de kan. Och det dröjer nog inte så länge till tills grenarna på träden börjar skifta i grönt. Och ett vårtecken gott som något är att Nicke bytt dubbdäcken mot sommardäck. Härligt härligt, önskar bara att jag kunde få vara ute lite mer. Men eftersom jag just nu ränner mellan två sjukhus så får jag ju en nypa frisk luft och en liten promenad ute mitt på dagen när jag går från Sabbatsberg till centralstation. Men i morgon blir jag kvar på Sabbatsberg hela dagen så ingen vårpromenad då inte.

Kommentarer
Postat av: Katja

Hej hej, jo jag såg ditt meddelande. Trist men så blir det ibland. En annan gång. Kram kram

2010-04-08 @ 09:39:19
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0