Äventyr

Idag har det varit kalas i Morgongåva eftersom Erik fyllt 12 år. Och Nicke är ju som sagt inte hemma och eftersom det inte finns något i världen som skulle få mig att missa att uppvakta Erik så åkte vi kollektivt. Och det funkar det med, tar bara lite längre tid ;o)

Klockan ringde 05.30 och jag gnuggade sömnen ur mina ögon innan jag hoppade in i duschen. Vi såg det som en liten övning inför måndag att kliva upp "vanlig" vardagstid. Barnen klev upp utan protester vid 6.00 då jag väckte dom och fick i lugn och ro ligga och vakna till i soffan med ett glas o´boy var. Kl 7.00 gick bussen. Först tog vi buss till Sollentunacentrum, där bytte vi till pendeltåget till Märsta, i Märsta blev vi stående i 30 minuter för att vänta på tåget till Uppsala och i Uppsala bytte vi till buss till Morgongåva. Det tog oss ganska exakt 3 timmar, sen var det en liten promenad som tog oss 30 minuter då vi stannade till och tittade på det ena och det andra.

Väl hos Erik så blev det storslaget kalas med smaskig salladsbuffé och gott fika. Och det kom lite fler mostrar till Erik med tillhörande män och en mormor och morfar.

När det var dags för oss att tänka på refrängen så orkade barnen inte gå till bussen. Och det var väl tur att den gula taxin, tillhörande John fanns där och kunde skjutas oss till bussen. Och det är väl för väl att man har en syster som aldrig slänger någonting, för hon rotade fram två st bilbarnstolar så att både Emil och Gry kunde åka säkert i bilen.

Sen var det bara att ta samma sväng med buss och tåg igen fast åt andra hållet. Denna gång slapp vi bli stående i 30 minuter i Märsta i allafall, och resan hem tog bara 2.5 timmar. Så kl 20.00 kunde jag servera middag till 3 hungriga varelser.

Måste säga att jag har fantastiskt duktiga barn och jag är så stolt över dem. Trotts att det varit hett som i helvetet idag så har det inte gnällt och de har uppfört sig som änglar hela dagen. Och inte nog med det, de är söta som socker också. Gissar att de kommer somna ovaggade så fort jag stoppar dem i säng, det lär i alla fall deras mamma göra.

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad härligt att allt gick bra.

Klart dina barn är små änglar, de tar väl efter sin ma...öh pappa ;-)

2010-08-15 @ 10:49:34
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0