Fotboll

Idag drar fotbollen i gång för Emil och han är taggad till tusen. Det var ju lite si och så med lusten för fotboll de senaste gångerna innan sommaruppehållet och vi kunde inte riktigt förstå varför han helt plötsligt inte tyckte det var roligt längre. Men sen har det kommit fram att han haft "fel" kläder. Troligen har någon retat honom för att han inte hade fotbollskläder utan en vanlig t-shirt och ett par vanliga shorts och gympaskor. Man blir alldeles matt! Precis som om det skulle spela någon roll i den åldern, men tydligen gör det det. Så nu har det shopats fotbolls kläder, strumpor och skor och lusten för fotbollen återkom. Och jag inser att jag inte är ett dugg bättre än de andra föräldrarna som driver på att ha "rätt" kläder. För det är ju trotts allt vi vuxna och föräldrar som bär ansvaret över vad som är rätt och fel.

Nu hoppas jag bara på uppehålls väder i Edsberg i kväll, för i regnväder så tryter min fotbollslust.

Kommentarer
Postat av: Katja

Usch, man blir ju så himla ledsen av sånt. Att det ska börja så tidigt är helt sjukt.

2010-08-27 @ 20:58:18
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0