Fritids

Idag tog sommarlovet slut för Emil och det var dags för första dagen på fritids. Så klockan ringde kl 7.00 i morse och själv trodde jag inte att det var möjligt för mig att vakna då. Så tidigt har jag inte slagit upp ögonen och klivit upp på bra länge. Men det var bara att bita ihop och svänga benen över kanten. Tur vi tar lite mjukstart och inte behöver gå upp i vanlig tid i alla fall. Jag och Gry ska ju inte tillbaka till verkligheten förrän nästa vecka.

Emil var riktigt förväntansfull och söt som få då han tog sin nya skolväska på ryggen och knallade iväg, och Gry tyckte det var jätte spännande att få följa med storebror till skolan. Emil ville inte att jag skulle gå så jag och Gry stannade där ända tills de skulle gå till matsalen för att äta lunch. Då passade vi tjejer på att gå hem för att få oss något att äta också. Och eftersom Gry fick välja så blev det korv med bröd. Själv var jag inte så sugen på det så jag gjorde en halloumi sallad till mig.

Vi var tillbaka på skolan vid 13-tiden och Emil for runt som en duracellkanin med sina nya och även några gamla kompisar. När klockan började närma sig 13.30 känndes det som att det var dags att avsluta denna första fritidsdag och Emil kände sig väldit nöjd med dagen och tackade för sig.

På väg hem så gjorde vi ett stopp på Figges som öppnat idag efter att haft sommar stängt och åt lite glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0