Nicke på vift

Maken har nu åkt iväg på party-helg med sina spelkompisar och är åter på söndag kväll. Hoppas att han har det riktigt roligt. Han gjorde som en sann partyveteran och packade med sig Resorb ;D

Jag och barnen har roat oss kungligt idag. Efter en skön sovmorgon åkte vi in till den Kungliga hufvudstaden. Vårat uppdrag var av den omöjliga arten, nämnligen att hitta ett kort med Stinky på till Erik som har kalas i morgon. Som sagt det var helt omöjligt, det enda vi hittade med Stinky på var en pipmugg och kalsonger i stl 122. Tror inte att han hade velat ha det. Mumin grejer är väldigt svårt att hitta över huvudtaget i detta avlånga land, tänk att man måste åka över Östersjön för att hitta dessa ljuvliga krabater.

Vi passade även på att inhandla ett par nya jeans till Emil, vilket inte är det lättaste till min spinkiga lilla kille. Och så var vi förbi på Maarits jobb och sa hej, och fick lite kaffe och choklad. Vi han även säga hej till Nina Larsson (för er som inte vet så är det min systerdotter) som också jobbade idag.

När magarna började kurra så gjorde vi det enkelt för oss och gick på McDonalds och mumsade lite. Och sen tog vi en promenad genom den varma staden till Humlegården och där blev vi kvar på parkleken hela eftermiddagen. På vägen hem blev det ett stopp på 7Eleven, slush till barnen och en stooor yoghurtglass till mig.

Och vår beskärda del av fredag den 13 har vi också fått. När vi står i Danderyd kl 16.30 och ska kolla när bussen går, konstaterar jag att det är ca 10 minuter kvar tills nästa går. Något matta, varma och hungriga efter dagens strapatser så söker vi upp en plats i skuggan för att vänta dessa minuter. Dessa minuter blir väldigt långa ska det visa sig. För nästa buss kommer inte, och inte bussen efter det heller och vi blir stående i en halv evighet. Kl 17.15 dyker en buss 607 upp som en hägring i horisonten och lyckan är total. Och många var vi som ville med. Jag brukar inte vara den som hettsar på en buss för att få sitta, men idag vässade jag armbågarna och intog ytterkanten på trottoaren så att jag och barnen skulle få sitta. Att stå på en het buss med två trötta och hungriga barn samt en trött och hungrig mamma hade varit mer än jag klarat.

Väl hemma blev det middag bestående av färsk tortelini och ostsås. Och nu sitter barnen nyduschade i soffan och har fredagsmys bestående av öl-korv och paprika samt dricker oboý till det. Och snart är det dags att stoppa dem i säg och det gäller även mig. För vi ska upp tidigt i morgon och påbörja vårat äventyr till Morgongåva med komunala färdmedel. Vi har bestämt att vi ska ha frukost picknick på bussen så att vi får sova så länge som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0