Solig dag

Idag har det varit en fantastiskt solig dag och jag och barnen har varit ute och lekt. Det var från början tänkt att vi skulle äta lunch i form av picknick på lämpligt ställe. Men när magarna började kurra och vi dukat upp vår smarriga mat och just börjat äta så var det några oinbjudna gäster som ville mumsa tillsammans med oss. När jag hade 3 getingar i min mat och några till surrande runt mitt huvud så frågade om det var någon mer än jag som ville äta inne. Så snabbt packade vi ihop vår lunch och cyklade hemåt och hade picknick runt köksbordet i stället.

Det blev en sväng ut till lekparken efter vi ätit och jag hade gärna stannat hela dagen där ute. Men när Gry fick en geting in under klänningen så hade hon fått nog och vägrade vara kvar ute. Och det kan man ju förstå, det är en nog så obehaglig upplevelse att få in en geting under kläderna även om man inte blir stucken.

När Nicke kom hem var det dags för mig att bege mig av till Stora Skuggan före en informationsträff för oss som ska jobba som säkerhetsfunktionärer på lördag. Jag är sjukt taggad, men undrar samtidigt vad det är jag gett mig in på. Det var en skön avslutning på denna fantastiska dag, egentid i några timmar ute i kvällssolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0