Sonisphere

Jag har nog aldrig varit med om att det kommit så stora mängder vatten från himlen på en och samma gång! Det regnade så mycket stundvis att det var helt galet och man kunde bara skratta åt det. Men jag har haft en århundradets upplevelse i alla fall. Det går inte att jämföra med att vara där som publik, för det är givetvis något helt annat att stå framför scenen än att vara bakom. Jag hade alltså min placering backstage, och där kommer man det mesta väldigt nära, ljudupplevelsen är klockren utan att man behöver öronproppar. Folket är glada och trevliga. Och sen kan man ju alltid smyga fram och kolla lite på det som händer på scenen. Och i slutet av Iron Maidens konsert, som var den sista för kvällen, så kom en security kille i sin elbil och bad mig och två till hoppa in och sa: Nu tjejer ska ni få hjälpa mig att få ut Maiden, hoppa in. Ja det blev inte så häftigt som man kan tro. Men vi banade väg genom festivalen så att de bara kunde köra ut när de spelat klart. Och vi blev stationerade i nödutgången. Och när väl Maiden åkte ut så vinkade de åt oss och tackade för hjälpen ;o)

Ja, jag behöver väl knappast säga att jag fick stor användning av regnställ och gummistövlar. Och jag är så tacksam över att jag packade med mig så mycket ombyte, och att jag hade två regnjackor med. För vad hjälper Gortex då det rinner ner vatten via halsen och nacken och kryper in vatten genom ärmarna. Det tar inte långtid innan man är blöt inpå bara skinet. Fötterna höll sig torra hela kvällen och natten, tack Elisabeth för det. Och regnbyxorna höll också tätt. Men det som gjorde mig väldigt förvånad var att vi var så få som hade gummistövlar. Men jag såg väldigt många dyra märkesskor som blev förstörda i lervällingen.

En galet kul, blöt och regnig kväll.
Rock on!

Kommentarer
Postat av: Katja

Gud vad kul det låter, trots regn och allt. Ja, man är inte äldre än man gör sig, helt klart ;-)



Och stora lilla Emil som börjar skolan. Det är nästan så jag får en liten tår i ögat här borta också.

2010-08-10 @ 07:03:32
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0