Alla hjärtansdag

Är inget stort fan av denna dag. Visst är det rart med kärlekens dag men jag behöver verkligen inte en speciell dag för att tala om för de jag älskar att jag håller dem kär, för det kan och gör jag vilken dag i vecka och under året som hellst. Nej jag tycker mest synd om dem som inte får någon som hellst uppvaktning av någon käraste idag, för det finns ju faktiskt en hel del av den sorten också, som inte önskar sig annat än att ha en hjärtevän. Så mina tankar riktas åt dem i dag, de borglömda och oälskade.
Jag gillar finlands namn på denna dag bättre, där heter det nämnligen alla vänners dag. Där visar man sin uppskattning till alla sina vänner man har omkring sig. Visst det finns ju även de som inga vänner har, men det är i alla fall bra många fler som involveras i finlands dag i dag än vad det gör här hemma.

Men för att dras med av detta komersiella jippo så säger även jag: JAG ÄLSKAR DIG, ja du vet nog vem du är ;o)

Kommentarer
Postat av: Utlandsmamman

Herregud, inte ens jag som bor i Finland visste det. Men då så, puss och kram min ljuva duva på alla vänners dag ;-)

Ja, lite i efterskott men ändå...

2010-02-15 @ 19:37:50
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0