Hoppfullt

Det ser hoppfullt ut när jag kollar på sl´s trafikupplysning, så vi ska nog ta oss fram till Junibacken idag. Men jag tar det säkra för det osäkra och tar mig till Karlaplan först. Och skulle det visa sig att buss 44 inte kommer så får vi promenera därifrån. Tänkte först att jag skulle släpa med mig en pulka att dra Gry i, men i stan är det nog inte så pulkavänligt. Sen funderade jag ett vagt ögonblick på att rota fram en vagn. Men dels så blir det trångt att sitta med overall och sen är det npg inte så lätt att ta sig fram med vagnen heller. Så Gry får gå hon med. Hon har friska starka ben så det ska hon nog klara av. Och jag tror nog att hon skulle bli förnärman om jag bad henne sätta sig i vagnen, för i den har hon inte suttit det senaste året. Orkar hon fjällvandra så orkar hon säkert gå till Junibacken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0