Tillägg

Det blev ett så långt inlägg igår så att jag glömde att skriva om våra upptåg på bussen hem. Gry var ju ganska trött efter den heldag vi haft och det sista jag ville var att hon skulle somna på bussen så jag skulle få bära henne hem. Ett smidigt sätt att hålla sig vaken är att sjunga så jag bad henne sjunga en sång för mig. Och sakta började hon att sjunga på Pippis sommar visa, Och nu så vill jag sjunga......Efter en stund tittade hon på mig och sa att hon inte kan hela att jag måste hjälpa henne. Så tillsammans klämde vi i och sjöng:
Och nu så vill jag sjunga att sommaren är skön, 
träden är så fina och marken är så grön,
och blommorna är vackra och höet luktar gott
och solen är så solig och vattnet är så vått.
Och lilla fågel flyga ur boet ut och in.
Så därför vill jag sjunga att sommaren är min.
Detta gjorde jag ju för att hålla min dotter vaken, men när jag tittade upp så var det en hel del medresenärer som log mot oss. Ja man får bjuda på lite skönsång på bussen i bland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0