Inte en nypa frisk luft

Igår blev det inte mycket frisk luft för min del, den enda gången jag verkligen var utomhus var när jag gick från bilen på parkeringen in till ICA MAXI och ut igen.

På skolmässan hade vi inte fått den bästa placering av våran monter, lite avsides. Men trotts det så fick vi en hel del besökare så tiden rusade iväg. När mitt pass var slut så mötte min familj upp och så gick vi och åt lunch. Vi lämnade Sollentunacentrum och förflyttade oss till Stinsen. På shoping-listan stod det vantar till barnen och förbandsmaterial. Det blev ett par Hestra vantar så nu lär varken Emil eller Gry frysa om fingrarna. Det trodde jag visserligen inte att de skulle göra i deras vantar från Polarn o Pyrer heller. Men maken till värre vantara har jag aldrig varit med om. Visst de är vattentäta men vad hjälper det när de inte håller värmen. Så för att vara lite som Sverker så kastar jag deras vantar i papperskorgen.

Sen rensade vi hyllorna på Apoteket på kompresser och liknande. Upptäckte i förgår att det var skrämmande tomt hemma när jag skulle lägga ett alsol-förband på Emils stortå där han fått nagelbandsinfektion. Men nu är det påfyllt och fint. Men vad hjälpte det, för jag glömde att lägga på ett nytt förband i gårkväll. Så i morse kom han in med en stortå som var dubbelt så stor och gul-grön i färgen och sa att det gjorde ont. Jo det kan jag förstå. Klev upp ock plåstrade om pojken lite och efter ett par timmar hade svullnaden och den gul-gröna färgen lagt sig och det gör bara ont när mamma är där och petar och klämmer. Men jag undrar hur han ska kunna ha en sko på den tån idag, och åka skidor. Ja vi får se hur det går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0