Mera snö

Snön vräker ner och har gjort det ganska länge nu, och det sägs att det ska hålla i sig hela natten och inte lätta förrän i morgon under dagen. Härligt tycker jag. Det var dags för lite nysnö så det blev lite rent vitt och snyggt igen. Jag och Emil var och hämtade Gry på förskolan och sen har vi pulsat runt i snön ett tag, riktigt härligt.

I går när vi flyttade gamla soffan för att göra plats åt den nya så hittade Emil pengar, hela 14 kronor. Han blev överlycklig och frågade om han kunde få köpa godis för dom. Visst tyckte jag, det kunde han ju få förutsatt att han delade det med Gry. Så idag efter att vi hämtat Gry så skulle vi gå och köpa godis för alla dessa pengar. Men när han stannade till utanför tobaksaffären och suktade efter flygplanen som de har i skyltfönstret så frågade jag om han hellre ville ha ett flygplan, att om han valde det i stället för godis så kunde jag lägga till de pengar som saknades. Genast blev godiset totalt ointresant. Så det blev ett flygplan till Emil och en häst till Gry, lite mer än 14 kronor gick det på men det var det värt.

Kommentarer
Postat av: Katja

Här har det varit konstant vitt en månad tillbaka nu, vackert måste jag säga.

Dock är det snöstorm nu och fredrik ska flyga kl 06,40 imorgon bitti, mindre vackert.



Puss på er.

2010-01-27 @ 21:53:40
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja här har vi också haft konstant snö sen första snön föll. Härligt att äntligen få en riktig vinter.



Hur gick det för Fredrik och flygningen?

2010-01-28 @ 09:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0