Oväntad nattgäst

Sent i går kväll när jag redan gått och lagt mig så kommer Nicke in i sovrummet och börjar prata med mig. Nyvaken som jag är så uppfattar jag inte riktigt allt, det jag snappar upp är: Maarit, akuten, Hanna, måste åka. Käpprak sätter jag mig upp i sängen och försöker förstå, och jag får fråga flera gånger innan jag riktigt fattar. Men tillslut går informationen in som är att Maarit och Hanna sitter i en taxi på väg till akuten då Maarit har trolig njurbäcken inflammation och har jätte ont, hög feber och mår inte bra. Hanna behöver någonstans att sova och finns att hämta på Danderyds akuten. Så Nicke sticker givetvis i väg för att hämta henne och själv är jag fortfarande ganska yrvaken när de kommer hem.

Så gissa om barnen blir glatt överraskade när Hanna helt plötsligt finns hemma hos oss på morgonen. Vid 7.30 dyker även en ynklig Maarit upp som bäddas ner i soffan och barnen pussar och kramar på henne innan de sticker i väg till förskolan. Så med Maarit nerbäddad i ena soffan och Hanna sittandes i andra soffan så sticker även jag till jobbet, så de får roa sig bäst de kan hemma hos mig under dagen. Och jag hoppas att Maarit piggnar till lite när hon fått sova.

Ja så kan det gå när man går och drar på en urinvägsinfektion. Det gör inte alltid så ont, men kan ha väldigt förödande konsekvenser som gör mer än ont.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack så mkt för att jag fick sova här, hade blivit lite kallt att sova på en bänk utanför akuten :/

heheh

2010-01-04 @ 10:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0