Snödrivor

Efter den senaste tidens snöande så har det plogats till helt fantastiska snödrivor. Ner för slänten en bit från förskolan har de tippat ner massor som blivit den perfekta snöhögen att bestiga. Där klättrade jag och barnen upp och så åkte vi ner på rumpan på andra sidan. Och så höll vi på tills vi inte orkade mer. Folk stannade till och tittade på oss (läs mig) som om vi inte vore kloka.

Och det var inte utan att jag blev lite förskräckt när jag står på förskolan iklädd mina täckbyxor och tog på mig mina vantar och mössa, när en liten flicka som är i Emils ålder frågade mig väldigt förvånat:
-Varför har DU sånna där byxor?
-Öh...för att jag inte ska frysa när jag leker i snön med Emil och Gry.
-Jaha, leker du i snön? Det gör aldrig min mamma och pappa.
Och vad svarar man på det då? Stackars barn tycker jag. Och vad är det för föräldrar som frivilligt vill missa att ha kul i snön tillsammans med sina barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0