Utan glass

Vi åkte iväg hela familjen till Sollentunacentrum för att frossa lite i glass denna regniga men varma dag. Men innan vi ens kommit fram dit var de säljer kulglass så flög fan i Gry och hon gjorde alla djävulskap som hon bara kunde, på så kort tid som möjligt. En och två gånger försökte jag prata med henne och sa att hennes uppförande inte var acceptabelt. Tillslut säger jag åt henne att det är sista gången jag säger till sen får hon gå och sätta sig i bilen. Och hon väljer givetvis att trottsa mitt hot, vilket hon i samma ögonblick kommer att få ångra. Jag tar henne rakt upp och ner  under armen och bär henne vrålandes igenom hela Sollentunacentrum. Det kändes som om hela centrum stannade till och vände sig om och kollade efter oss, men jag log näsvist tillbaka och fortsatte till bilen där jag spänner fast henne i sätet. Och där satt vi medans de andra mumsar glass, och Gry vrålade och sparkade och vrålade lite till tills hon somnade av utmattning. Ja vad kan man säga, hon är väldigt lik sin mamma.

Kommentarer
Postat av: Moster Maarit

Jo en viss likhet har jag anat.. Men hon e söt..

2010-07-30 @ 10:46:04
Postat av: Nina

Menar du mig eller Gry? ;o)

2010-07-30 @ 11:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0