Underbar helg

Vilken fantastisk helg jag har haft, fylld av roligheter och vackert väder.

Igår var båda barnen bjudna på kalas hos en kompis. Och medan de roade sig kungligt på detta dinosaurie kalas så åkte jag in till stan för att roa mig med bokcirkel och dejt med mina systrar. Och eftersom det är Smaka på Stockholm så tyckte vi att det var lämpligt att ses i Kungsan. Och vi var inte ensamma, då det dessutom var Stockholm Marathon. Men det var inte sådär hysteriskt mycket folk som det kan vara, sådär så att man måste hålla i varandra i byxlinningen för att inte tappa bort varandra. Utan det var lagom mycket folk helt enkelt. Vi fick både äta och dricka gott och boken vi stötte och blötte var Den långa vägen ut ur helvetet av Marilyn Manson (med Neil Strauss) En väldigt udda bok som jag sträckläste. Och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den mer än att jag inte kunde lägga den i från mig. För att kalla den bra är inte rätt. Intressant är snarare närmare verkligheter, en bok stundvis så äcklig att man ville kräkas och kasta den så långt bort som möjligt men som man ändå fortsatte att läsa. Att Marilyn Manson är en mycket sjuk människa var vi helt överrens om i alla fall. Och det var väldigt interessant att läsa om alla rykten om honom som många påstår sig vara sanna, men som han i boken hävdar att det mesta som sagts om han är direkt felaktigt. Gör man en galen sak så har man ju ofta i folkmun gjort minst tio galna saker, det vet man ju hur snack och rykten fungererar. Så visst har han gjort sjuka och konstiga saker men långt ifrån allt som ryktet säger. Det är i alla fall vad jag tror.
En intressant och udda bok, och 2.25 Niininen fick den av oss.

Och idag är det 6 juni och Sveriges Nationaldag.



Det har vi firat med en utsökt sill lunch hos familjen Enbrand, med en något annorlunda nubbe till ;o) Och jordgubbar och glass till efterrätt.

Mätta och belåtna så rullade familjen Sydlén ner till Edsbergsparken där stort firande hölls, och där mötte vi upp Lenita och hennes pojkar. En fantastisk dag med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0