5 ½ års kontroll

I dag ska min lilla kille på 5 ½ års kontroll på BVC, det måste ju betyda att han inte är någon liten kille längre. Vaccin ska han också få, och det ser han väl inte fram mot så jätte mycket. Men som den kloka kille han är så gillar han läget. Och lite stolt berättade han för sin lillasyster att han ska få en spruta idag. Vilket leder till att Gry nästan bryter ihop och tittar olyckligt på mig och säger att det vill hon INTE ha. Och blev väldigt nöjd då  jag berättade att det bara var Emil som skulle få, att det dröjer tills hon är 5 ½ år innan hon ska få stelkarampsprutan.

När vi är klara men BVC besöket så får det nog bli en vända in på tobaksaffären och låta Emil få välja en ny leksak. De har en liten lekhörna där inne där de har jätte fina skotrar, flygplan, motorcyklar och bilar. En och annan tjej-grej finns det med men kill-grejerna är klart överrepresenterade. Sen går vi och hämtar Gry och om lusten finns hos barnen så avslutar vi med ett besök hos Figges på en fika. Men det ska man ju inte vara säker på att mina barn vill. Fika ligger inte så högt i kurs hos dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0