Barnfritt

I kväll är det bara jag och Nicke hemma. Barnen blir hämtade på dagis efter mellis av moster Maarit. Uppståndelsen över det var stor hemma, och de ser fram mot att få lite kvalitetstid med henne. Nu gäller det vara att vi kommer i håg att hämta dem i morgonbitti innan vi åker upp mot Vännäs som är vårat delmål i resan upp till Storskog, Tärnaby. Tänk om vi någonstans kring Ö-vik kommer på att det är något som inte riktigt stämmer, det är så väldigt tyst.......JÄVLAR! Barnen är kvar hos Maarit!!!!!! Ja ja de får det nog bra vi hämtar dem efter påsk. Hehe

Så idag efter jobbet så ska jag, i stället för att rejsa till dagis och skynda hem för att laga mat, åka hem till en tyst lägenhet och rejsa lite på min crosstrainer innan jag gör något annat. För sen har jag en heldel att göra. Blöt tvätt hänger överallt i lägenheten och det är meningen att stora delar av det blöta ska packas mer i kväll. Så jag hoppas att det hinner torka under dagen. Som en nödplan har jag bokat tvätt tid i kväll 19-22 så vi kan gå ner och torka eventuell blöt tvätt och tvätta sånt som inte har lagts i tvätt korgen och blivit bortglömt. Ja jag tar det med ro, jag har ju hela natten på mig.

Nicke bakade Ghakkoe i går och det doftade ljuvligt i hela vårat hem, det ska vi festa loss på uppe till fjälls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0