Galonisar

Köpte nya fleecefodrade galonisar till min prinsessa igår, ett par rosa/lila med matchande galon vantar. Jätte fint tyckte både hon och jag. Och eftersom man är lite praktiskt lagd så tänkte jag att jag skulle köpa ett par rejäla så det var lite att växa i. Varför förstår jag inte riktigt då de där gummigalonisarna inte håller så väldigt länge. Men men jag köpte i alla fall en storlek större än vad jag borde gjort! För när vi kommer hem och ska prova galonisarna så är ärmarna på jackan typ 1 dm för långa. Visst det går ju att vika upp, men hur skönt och smidigt blir det? Så det är bara att på vägen hem i dag gå och köpa nya galonisar i rätt storlek denna gång. Och hänga in de andra i garderoben tills de vuxits i. Det är ju förståss inte första gången jag gör detta misstag, att jag aldrig lär mig att köpa kläder i rätt storlek.

Kommentarer
Postat av: Utlandsmamman

Nä, och själv skulle jag ut och köpa galonisar igår men det finns inga! Någonstans!

Panik, vad gör man tänkte jag.

Men, så visade det sig att jag köpt en så himla bra overall som klarar de allra värsta vattenpölarna oxå. Så det går ju ett tag till, tills man kommer till svearike och kan handla på sig lite.

2010-03-12 @ 19:11:36
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Maarit

Så länge du letar efter galonbyxor i det finska sortimentet får du leta.. för där borta säger dom ju kurabyxor.....

2010-03-12 @ 19:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0