Jag+min crosstrainer=Sant

I förr veckan så kom Nicke hem med en crosstrainer till mig och ställde i vårat vardagsrum. Så nu är det verkligen svårt att hitta ursäkter till att inte motionera, det finns inga. Och jag har faktiskt inte ens försökt hitta några, utan snällt och lydigt klivit opp på den dagligen och kört i 30 minuter. Och jag lovar att det tar på i både armar, ben, mage, rygg och rumpa. Ett ganska behagligt sätt att motionera måste jag säga. Man blir både flåsig och svettig, men samtidigt kan man stå där och titta på tv. Helt underbart. Och det är ju faktiskt så att min kropp nog är i mitt livs största oform, trotts att rund är en väldigt fin form. Och det handlar inte bara om fåfänga, utan jag vill verkligen orka leka och busa med mina barn och inte bara stå brevid och titta på, eller ännu värre, sitta på en stol brevid. Och så blir det ju om man inte tar tag i bitarna. En mjuk kropp och ett bra flås är vad om krävs för att orka med att vara småbarnsförälder. Och sen att Nicke får en vacker fru att titta på blir ju givetvis en härlig bonus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0