Kolhydrater

Nu är det 15 dagen som jag helt utesluter kolhydrater från min kost. Det enda som jag ätit som innehåller lite för mycket kolhydrater är råa morötter, de innehåller ca 8.5 g kolhydrater per 100 g. Men bortsett från de så har jag hållt mig till livsmedel med mindre än 5-6 g kolhydrater per 100 gram. Och även om händerna inte är bra så är de mycket bättre, visst har jag ont fortfarande men inte alls lika mycket. Och jag får inga låsningar i fingerlederna när jag sitter och skriver och måste avbryta för att sträcka och böja fingrarana och vissa dagar känns händerna riktigt bra.

Så trotts att jag älskar potatis, ris, pasta, socker och sötsaker av alla de slag så är det helt klart värt det. Och på kuppen visar vågen -3 kg efter 2 veckor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0