Mjukisbyxor

Mjukisbyxor är nog det ultimata plagget såhär års för mina barn som är 3 och 5 år. De är bekväma under overallen, sköna att leka i innomhus och funkar t.o.m att sova i om man somnar med kläderna på. Så därför har mina barn en hel hög med mjukisbyxor i sina garderober. Eller ja i vart fall så borde det vara en hel hög. För det var inte alls länge sedan, ca 1-2 månader som jag inhandlade massor av svarta mjukisbyxor till dem båda på Lindex. Och utan att ljuga så var det banne mig de absolut värsta och sämsta mjukis byxor man kan tänka sig. Samtliga har nämnligen gått sönder på knäna. Visst kläder slits och går sönder, det säger jag ingenting om. Men att alla byxor från en och samma affär går sönder efter så kort tid kan bara tyda på usel kvalitet. Om jag jämför med mjukisbyxor som inhandlats på H&M så har först Emil haft dem och sen har Gry ärvt dem och hinner ibland t.o.m växa ut dem innan det gått hål på knäna.

Så några fler mjukisbyxor från Lindex blir det inte framöver, utan jag gör som Sverker och kastar dem rakt ner i soptunnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0