Mys med barnen

Det var städning på dagordningen idag här hemma, så jag och barnen flydde. Nej vi hjälpte faktiskt till lite. När allt var uppplockat och låg där det skulle så packade vi ihop oss så att Nicke kunde rengöra lägenheten från golv till tak. Min plan från början var att vi skulle till badhuset men det är lite för mycket snor i våra näsor och lite för förkylt för att det skulle kännas bra. Så vi åkte till Stinsen i stället. Mitt hår var i akut behov av en frisör, så jag lämnade in barnen på Lekhörnan och sen gick jag själv och satte mig hos frissan. En mycket behaglig och skön stunde blev det. Sen strosade jag runt lite i affärerna och kollade lite och handlade bara pyttelite, innan det var dags att hämta barnen. Och nu så stod det lunch på agendan. Barnen ville ha pizza och själv var jag inte hungrig trotts att klockan var 13.00, så det blev en barnpizza och två colalight till oss alla tre. Barnen fick i sig mindre än halva pizzan för de ville mest bara ha grönsaker ur salladebuffén, så från resten av pizzan skrapade jag av pålägget och åt upp, det var fullt tillräckligt för mig. Mätta i magen så gick vi och handlade en pressent till Grys kompis som fyller år och har kalas nästa helg. Och innan vi började bege oss hemåt igen så blev det även ett glass och kaffe stopp. En helt underbar och mysig dag har jag haft med mina barn och kommer sen hem till ett skinande rent hem.

Och middagsgäster får vi i kväll. Maarit och Danne kommer över och äter en bit mat, dricker lite vin och kollar melodifestivalen med oss. Sen ska de provsova vår nya bäddsoffa. Och i melodifestivalen vet jag inte riktigt vem som ska vinna. Jag har två favoriter. Salem för att han gör mig alldeles varm med sitt kärleksfulla och glada sätt, jag smälter som vax. Och så Anna som är ett sådant musikaliskt unikum, jag kan inte bestämma mig vem som är nummer ett. Barnen håller på Ola och Nicke håller på Anna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0