Samtliga har överlevt

Tänk, vi har överlevt allihopa! Både helgen och de första dagarna denna vecka. Fast det var ju bara jag och Emil som blev sjuka, och jag blev inte så jätte sjuk trotts att det ett tag känndes väldigt dödligt. Jag väntade som vanligt in i det sista med att bli sjuk och till och med när jag tyckte att det var läge att blåsa faran över, och tänkte att nu blir ingen mera sjuk. Så drabbas jag av magkramper från helvetet, kallsvettningar och avgrundsillamående. Jo tack, så mycket för den faran över. Låg i dessa plågor hela söndagnatten, hela måndagen fram till sen eftermiddag då det började ge med sig. Kräktes gjorde jag tack ock lov aldrig, men det mystiska var att det som gjorde så vansinningt ont tog sig inte ut bakvägen heller! Vart tog det vägen? Äta var i alla fall inte att tänka på. Vatten och fil var allt jag fick i mig på hela måndagen och hela tisdagen. Men igår så var det som om jag återuppstod från de döda, och nu är jag fullständigt åter på banan.

Kom till jobbet i går något matt i kroppen efter ett sparsamt ätande i två dagar. Men det var bara att kasta sig huvudstupa in i vargkulan och jobba på. En hel del att ta tag i efter att ha varit hemma i två dagar. Och dessutom skulle jag på utbildning mellan kl 10-12. Så nu har jag gått en grundutbildning som webbredaktör, nu återstår det bara att få ordning på hemsidan. Insåg igår när jag satt där att jag har en hel del att ta tag i. Vår hemsida på jobbet är precis det den inte ska vara enligt Danderydssjukhus riktlinjer. Så jag har som sagt lite att bita i, men det ska bli jätta kul.


Kommentarer
Postat av: Utlandsmamman

Skönt att du mår bra igen, och att ni är friska allihop!

Ska du alltså bli webredaktör på jobbet? Det är ju askul och precis nåt sånt jag själv hade velat göra, om jag nu jobbade.

2010-03-11 @ 13:44:33
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja nu är det ju kanske inte så häftigt som det låter. Det har beslutats att alla avdelningar ska ha en webbredaktör så att varje avdelnings interna webbsida är uppdaterad. Och på avd 75 så föll det på mig att bli det.

2010-03-11 @ 18:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0