Telefonförsäljare

Det verkar vara dags att anmäla sitt telefonnummer till NIX igen, för den spärren verkar vara hävd nu. Telefonen går varm och det är den ena korkade telefonförsäljaren efter den andra som ska kränga allt mellan himmel och jord. Och de telefonförsäljare som ringer till oss och det är Nicke som svara har tur, för han är en snäll och god man. Själv är jag frätande som syra mot dom. Och jag visste väl att de skulle vara bra mot någonting, man kan ge utlopp för sina aggressioner mot dom. När de inte accepterar att man från början vänligt säger nej tack jag är inte intresserad, utan fortsätter att argumentera och pracka på vad det nu är för något de vill kränga. Ja då tycker jag att de helt enkelt får skylla sig själva när jag talar om vad jag i djupet av mitt hjärta tycker om telefonförsäljare som ringer hem till mig och stör. För stör är det enda de gör. Vill jag ha en viss vara eller tjänst så söker jag upp en försäljare som kan sälja det jag vill ha till mig. Så jag betackar mig för alla idioter som ringer hem till mig, för i mina ögon är telefonförsäljare endast avskum som borde skaffa sig ett riktigt jobb. Och jag tänker aldrig mer säga ett vänligt ord mer till en telefonförsäljare.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Ha,ha,haaa - vi brukar skämta med telefonförsäljarna. Säljer de tex kalsonger så säger min man att han använder inte kalsonger utan går utan - hi,hi,hiii. Frågar de om pensionsförsäkringar så säger vi att vi är ekonomiskt oberoende och behöver inga pensioner - ha,ha,haaa. Man kan ha riktigt roligt med dem...

2010-03-11 @ 19:54:17
Postat av: Lenis

Go Nina!!! Det vore bättre att ha dig istället för NIX...

2010-03-11 @ 20:11:38
URL: http://bisonoxe.blogspot.com/
Postat av: Nina

Jag brukar också driva med dom som ni gör Helena, och ibland dra ut på samtalet riktigt länge för att sen inte gemomföra någon affär. Men igår lackade jag ut ordentligt. Och kommer ALDRIG mer säga ett vänligt ord till en telefonförsäljare, utan jag ska tala om för alla som ringer att de är en lägre stående varelse och endast är värd att spotta på. Hade jag sådana arbetsförhållanden så skulle i alla fall jag sluta. Det var nästan så jag hoppades på att någon mer skulle ringa så jag fick ösa ur mig riktigt mycket skit. Ja bättre att få utlopp för sin ilska på de lössen än att bli arg på någon man tycker om =)

2010-03-12 @ 10:43:09
Postat av: Utlandsmamman

Fast de är ju människor de med som försöker få pengar till hyran.

Säger jag endast för att jag själv blivit kallad både det ena och det andra genom åren i telefon, och då jobbar jag inte ens som telesäljare så jag lider med dem ;-)

2010-03-12 @ 19:09:02
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0