Cykla

Idag har vi ägnat oss åt de nya cyklarna, och har konstaterat att våra barn tycker inte om nerförsbackar. Emil tyckte att vi gott och väl kunde ge bort hans nya cykel att den ville han inte ha längre, och Gry tyckte det var bättre att gå brevid och leda den. Och jag och Nicke undrade om inte trehjuling till Gry och 12" med stödhjul till Emil var att tänka på ett år till. Men vi kämpade på med denna tålamodskrävande uppgift ett tag till och Gry insåg efter en stund att det var kul och att hon kunde. Men Emil var nog inte mogen för att cykla utan stödhjul än, så vi åkte iväg och köpte ett par. Så imorgon blir det till att cykla igen, men då med stödhjul till båda.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, det är inte lätt med de små liven och veta vad som funkar eller inte.

Vi kommer låta G testa vanlig cykel med stöd och springcykel när vi är i e-tuna om en vecka. Men troligen blir det väl en springcykel kan jag gissa.

Kul att Gry gillade det i alla fall, så man får lite tacksamhet för allt man gör som stackars förälder hehe =) Kram

2010-05-01 @ 18:11:07
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Ninas storasyster

Jag har inga småbarn så jag undrar bara vad är en springcykel?

2010-05-03 @ 08:11:43
Postat av: Anonym

En springcykel är en cykel utan pedaler. Emil provade en sån i helgen och han dissade den och sa att det gjorde ont i rumpan!

2010-05-03 @ 19:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0