Långhelg

Långhelger skulle man snabbt kunna vänja sig vid. Nicke var nog lite avis i morse när han stack iväg till jobbet. Men han fick sig lite sovmorrgon i alla fall då det var något fel på hans alarm på telefonen, så den ringde aldrig. Så vid 7.30 när vi andra vaknade, stack jag in huvudet i Grys rum där Nicke sovit i natt, och frågade när han skullke kliva upp. Vid 7-tiden hade jag tänkt fick jag till svar. Och det blev lite fart i karln när jag sa att han var lite sent ute då klockan var 7.30.

Jag och barnen åt frukost i lugn och ro, sen städade jag lite och fixa lite tvätt innan vi gjorde oss i ordning. Tog bussen till Sollentuna centrum och gick till biblioteket. Emil har haft väldigt mycket frågor kring Gud och Jesus den senaste tiden, så nu har jag lånat böcker om de stora världsreligionerna kristendom, judendom och islam som är på en lagom nivå för en 5-åring. Och så lånade jag böcker om nordisk och grekisk mytologi för att visa att man inte alltid har trott på samma sak samt en bok om samerna och deras tro förr och nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0